Optimizacija web stranica, uvod u SEO

Optimizacija, promocija, rejting na tražilicama je konstantna borba za poziciju na tražilicama. Postoji znatan broj faktora koji utječu na rejting na tražilicama, ono što je važno nije važnost pojedinog faktora već optimizacija web stranica sveukupno. Što veći broj faktora koristite u optimizaciji korektno, stranice će biti bolje pozicionirane na tražilicama.

Postoji mnoštvo web stranica danas na Internetu, sa uputama za optimizaciju, svi često preskaču one najvažnije, stoga prije nego krenete proučite tekstove dostupne na Internetu.

Osobna iskustva koja steknete i uočite ponašanje tražilice su ipak najvrjednija no nije loše znati što nije dobro raditi kako bi i to mogli izbjegavati.

– Izbjegavajte skriveni tekst
– Izbjegavajte skrivene linkove na stranici
– Izbjegavajte cloaking skripte
– Ne optimizirajte na ključne riječi koje nisu sadržane na stranici
– Dupliciranje sadržaja neće donijeti očekivane rezultate

Stvaranje velikog broja stranica bez sadržaja sa namjerom rangiranja na velik broj ključnih riječi nema smisla. Postoji još dosta negativnih stvari koje se svakodnevno sreću na webu a veoma negativno djeluju na stranice.

Indeksiranje web stranica od strane pretraživača

Potrebno je tražilicama omogućiti indeksiranje stranica u što većoj mjeri, indeksiranje je u uskoj vezi sa načinom izrade weba.  Iako postoje primjeri o dobro indeksiranim stranicama koje sadrže flash i slično bolje je u potpunosti omogućiti Google „paucima“ da što lakše indeksiraju sadržaj.

OnPage optimizacija

OnPage optimizacija su promjene koje se odnose na promjene na samim stranicama. Sadržaj stranica, korištenje ključne riječi u title tagu, korištenje ključnih riječi u tekstu, heading tagovi – h1, h2, h3, h4, h5, korištenje ključnih riječi u linkanju, mjesto pojavljivanja ključnih riječi, struktura stranica, način kodiranja stranica, način linkanja, osvježavanje novim sadržajem, imena dokumenata, korištenje srodnih ključnih riječi, navigacije, tagovi,…

OffPage optimizacija

OffPage optimizacija su promjene van same stranice. OffPage faktori – linkovi sa drugih stranica (gradnja linkova) prema vašoj domeni, jačina linka, globalna popularnost domene, starost linka, anchor tekst, smještaj linka, frekvencija novih linkova, popularnosti domene u branši i još mnogi drugi faktori.  Cilj optimizacije je učiniti domenu popularnijom u očima tražilice, odnosno napraviti web stranicu koja ima autoritet, samim time će dobiti pozicije na tražilici.

Cijena optimizacije, koliko košta optimizacija za tražilice?

Cijena optimizacije web stranica ovisi o puno faktora i ne bi bilo dobro praviti neke pakete i sve stranice strpati u isti koš. Cijena za SEO najviše ovisi na koje ključne riječi želite rangirati vašu web stranicu. Nije isto ako želite rangirati stranicu na pojam “vesele mandarine” ili na pojam “prodaja automobila” jer naravno radi se o totalno drugačijoj konkurenciji.

Objavio

Davor Sabljak

Obožavam WordPress, web dizajn, seo, internet marketing, web alate, poslovne ideje i izazove. Vodim svoj biznis: Exdizajn.